piątek, 2 czerwca 2017

Przygotuj rower na wiosnę!

Kto jeszcze nie jeździł na rowerze w tym sezonie? Koniecznie musicie to nadrobić! Wiosna i lato to idealny czas na to, aby wprowadzić do swojego życia więcej aktywności w postaci wycieczek rowerowych. Ale jeżeli nie macie czasu na wycieczki, to możecie po prostu zamienić samochód lub autobus na rower :) Jeżeli oczywiście macie taką możliwość. Jednak zanim zaczniecie w pełni korzystać z roweru to trzeba go trochę przygotować i odświeżyć po zimie. Dziś dam Wam kilka wskazówek jak zrobić to szybko i sprawnie.

Jest wiele plusów płynących z jazdy na rowerze. Oto kilka z nich:

- dotleniamy się
- mamy więcej ruchu
- poprawiamy swoją kondycję
- ujędrniamy ciało ( oczywiście przy regularnych wycieczkach rowerowych )
- mniej zanieczyszczamy środowisko rezygnując z auta na rzecz roweru
- nasz organizm produkuje hormony szczęścia, dzięki temu jesteśmy szczęśliwsi :)
- relaksujemy się, podziwiamy widoki, poznajemy lepiej okolice, w której mieszkamy

Jakie jeszcze przychodzą Wam korzyści płynące z jazdy na rowerze?
Kiedy już przekonałam Was, że warto jeździć na rowerze, to teraz przypomnę Wam jak należy zadbać o rower po zimie :) Na pewno pierwszym punktem jest wygrzebanie go z czeluści piwnicy lub miejsca gdzie go trzymacie :) Jeżeli już to zrobicie to warto go po prostu umyć. Wlejcie do jakiejś miseczki ciepłą wodę z płynem i wytrzyjcie go w każdym zakamarku, również na kołach i między szprychami. Później należy spłukać go czystą wodą i zostawić do wyschnięcia. Jeżeli nie macie wolnej przestrzeni do takiego umycia roweru, to po prostu trzeba go bardzo dokładnie wytrzeć mokrą szmatką. Da się :)
Następnie należy sprawdzić ogólny stan techniczny roweru. Napompować koła, nasmarować łańcuch, poprawić siodełko i kierownik ( podnieść, obniżyć lub po prostu lepiej przykręcić ), wyczyścić światła i sprawdzić czy działają, ewentualnie je wymienić. Pamiętajcie, że światła przy rowerze to bardzo ważna sprawa, zwłaszcza, jeżeli jeździcie po zmroku. Zresztą każda wycieczka może trochę się przedłużyć i trzeba będzie wrócić po zmroku, dlatego ważne jest, aby przygotowując rower na wiosnę pamiętać o światłach z przodu i z tyłu.
Warto też zainstalować błotniki ( jeżeli jeszcze ich nie macie ). Ułatwiają jazdę w deszcz lub krótko po nim :) Bardzo pomocny moim zdaniem jest koszyk i/lub siodełko. Dzięki nim z łatwością możecie wozić ze sobą torbę/plecak, coś do jedzenia i picia, ciepłą bluzę lub po prostu zakupy :) Ja na zdjęciach mam wiklinowy koszyk, który jest piękny, ale ten akurat miał słabe mocowanie przez co był niewygodny i wymieniłam go na metalowy. Może troszkę mniej urodziwy, ale wygodniejszy. Jeżeli dużo jeździcie po mieście czy po prostu po drogach, to warto zaopatrzyć się w lusterko i dzwonek. Ja tego nie posiadam, bo nie jest mi to potrzebne. Ale zawsze lepiej mieć niż nie mieć :)
Z tak przygotowanym rowerem na wiosnę nie straszna Wam będzie żadna przejażdżka :) Mam nadzieję, że choć trochę przekonałam Was do tego, że jazda na rowerze to super sprawa, ale trzeba pamiętać o kilku rzeczach, które ułatwią nam bezpieczne poruszanie się rowerem.

A Wy już macie gotowy rower na wiosnę czy dopiero się za to zabierzecie? Czy mój post był Wam w czymś pomocny? Lubicie jeździć na rowerze? Czekam na Wasze opinie ♥

Buziaki, Margaritess. :)

6 komentarzy:

  1. już dawno nie byłam na takiej wyprawie rowerowej, fajna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już pierwsze rowerowe wyprawy mam za sobą, a mam nadzieję, że w ten weekend uda mi się wyjeździć kilkadziesiąt kilometrów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam wszelkiego rodzaju aktywność fizyczną, więc jazda na rowerze również nie jest mi obca :D jest to jedną z głównych przyczyn tego, że tak bardzo lubię ciepłe dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś uwielbiałam rower. Teraz mam czasem zawroty głowy, więc raczej wolę stacjonarny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tez bardzo lubie jeżdzić rowerem :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem dlaczego, ale jakoś nie przepadam jeździć na rowerze... za to uwielbiam śmigać na rolkach :)

    OdpowiedzUsuń