poniedziałek, 10 lipca 2017

Aktywność fizyczna dla lenia

Wakacje oraz piękna pogoda sprzyjają uprawianiu sportów. Sport to zdrowie i na pewno nikomu nie trzeba tego tłumaczyć. Jednak są osoby, którym ciężko jest się zmobilizować do jakiejś aktywności. Często też mamy wiele wymówek, nie mamy czasu, możliwości, pieniędzy na siłownie, itd. Ale są też osoby, które po prostu nie lubią sportu - nie lubią pocić się na siłowni, skakać z Chodakowską czy rozciągać się z Lewandowską. I to nic złego. Sama zaliczam się do osób, którym trudno jest podjąć jakąś aktywność fizyczną i w zasadzie wcale za tym nie przepadam. Nie jestem typem lenia kanapowego, ale zamiast upocić się przy ćwiczeniach w domu czy na siłowni, wolę inaczej spędzić czas. Obecnie mamy lato, wakacje i jest dużo możliwości, aby trochę się ruszyć i robić to co lubimy lub co nas jakoś szczególnie nie męczy. Przecież w tych wszystkich aktywnościach fizycznych nie chodzi tylko o to, aby schudnąć czy rozbudować sobie mięśnie. Można również ćwiczyć zwyczajnie dla zdrowia, dla poprawy krążenia, dla zwiększenia kondycji. Dziś przedstawię Wam kilka rodzai aktywności, które są łatwe, przyjemnie i można połączyć je z miłym spędzaniem czasu ze znajomymi, rodziną.
Aktywność fizyczna dla lenia

SIŁOWNIA NA POWIETRZU 
Jako pierwszą chciałabym Wam polecić siłownię na powietrzu. Wiem, że nie jest to już nowość i są one w wielu miejscach a nawet małych miejscowościach. Jeżeli tylko macie taką w swojej okolicy to koniecznie się na nią wybierzcie jeżeli chcecie trochę poćwiczyć i fajne spędzić czas. Zaletą tych siłowni jest to, że przede wszystkim są one ZA DARMO. Możemy z nich korzystać kiedy chcemy i ile chcemy. Sprzęty są fajne, łatwe w obsłudze. Możemy na nie przyjść z koleżankami, chłopakiem lub nawet z dziećmi, bo zazwyczaj w pobliżu takich siłowni są mini place zabaw. Nikt nad nami nie siedzi, nie pilnuje nas, nie krytykuje, ćwiczymy na czym chcemy i ile chcemy a jak się zmęczymy możemy odpocząć na świeżym powietrzu. O tej siłowni pisałam Wam już dwa lata temu - KLIK.

ROWER
Aktywność fizyczna dla lenia
Rower to kolejna aktywność, która jest za darmo i która może być fajną rozrywką dla lenia :) Zakładam, że większość osób w dzisiejszych czasach ma jakiś rower, a jeżeli nawet znajdzie się ktoś, kto go nie posiada, to w większych miastach istnieją wypożyczalnie rowerów, więc nie ma wymówek :) Jazda na rowerze, oprócz wysiłku fizycznego, ma wiele plusów. Możemy fajnie spędzić czas na takiej wycieczce rowerowej z osobą, z którą się na nią wybierzemy, możemy poznać nowe ciekawe miejsca, podelektować się naturą, ciszą i spokojem :) A przy okazji będzie to jakiś wysiłek dla naszych mięśni. Polecam, zwłaszcza w sezonie wiosenno letnim :)

BADMINTON
Aktywność fizyczna dla lenia
Badminton to sport mojego dzieciństwa. Pamiętam jak długo marzyłam o własnych paletkach i lotce, ale przez większość dzieciństwa grałam z kuzynką na jej sprzęcie. Kiedy wreszcie dostałam swój wymarzony zestaw, to po niedługim czasie go zgubiłam a później jakoś o nim zapomniałam. Wróciłam do niego dopiero teraz, po tylu latach. Kupiliśmy sobie z chłopakiem całkiem fajne paletki i już graliśmy kilka razy. Zapomniałam jaka to frajda :) To też fajny sposób, aby trochę się rozruszać. Nawet w przerwie przy grillowaniu czy jakiejś imprezie podwórkowej można rozegrać mecz ;) Jego małe rozmiary sprawiają, że możemy go wszędzie ze sobą zabrać, nad jezioro, do lasu, na wycieczkę, na działkę. Naprawdę super sprawa. Można się nieźle zmęczyć, ale można też pograć spokojniej :) Polecam!

SPACERY
Aktywność fizyczna dla lenia
Spacer to kolejna aktywność dla leniuszka. W ciągu dnia mamy mnóstwo okazji, aby trochę pospacerować zamieniając samochód na własne nóżki jeżeli oczywiście jest taka możliwość. Jeżeli macie blisko do pracy, szkoły, sklepu to warto się przejść a samochód zostawić w garażu. Dodatkowo, można zwyczajnie rekreacyjnie zrobić sobie 15 minutowy spacer przed snem. Pewnie jeżeli macie psa to spacery dla Was są codziennością :) Kiedy chodziłam jeszcze do podstawówki/gimnazjum spacerowałam praktycznie codziennie. Jesienią i zimą chodziłyśmy z koleżanką na około połgodzinne spacerki a wiosną i latem potrafiłyśmy chodzić nawet 3 godziny! Pamiętam, że moje nogi były wtedy w świetnej kondycji. Mimo, iż nigdy nie miałam figury modelki i miała tu i ówdzie za dużo, to nogi miałam dość szczupłe. Wtedy tego nie doceniałam a teraz za nimi tęsknie, bo gdy zaprzestałam tych codziennych spacerów moje nogi się rozleniwiły ;) Bardzo chciałabym wrócić do takich spacerów...

KRĘGLE
Aktywność fizyczna dla lenia
Kręgle to moja ostatnia propozycja i domyślam się, że to aktywność dla wyjątkowych leni, bo chyba nie trzeba w nią włożyć aż tak wiele wysiłku. To jedyna aktywność, której sama nie przetestowałam jeszcze na sobie. Nigdy nie grałam w kręgle i chciałabym choć raz spróbować jak to jest i czy to mi się w ogóle spodoba. Może kiedyś mi się uda. Ale nie zmienia do faktu, że grając w kręgle trzeba się trochę poruszać i podnieść tyłek z krzesła :) Zawsze to lepsze niż siedzenie przed telewizorem. Dajcie znać czy lubicie kręgle :)

To już wszystkie aktywności, z których z powodzeniem może skorzystać osoba, która nie za bardzo lubi sport oraz nie lubi się męczyć. Większość tych aktywności jest łatwo dostępna i tania albo w ogóle bezpłatna. Dodałybyście coś do mojej listy? Czekam na Wasze komentarze ♥

Buziaki, Margaritess. :)

5 komentarzy:

  1. kręgle to super zabawa i musisz kiedyś spróbować, polecam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie lubie tych siłowni na powietrzu sa za mało wystarczalne dla mnie :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo one są dla początkujących lub dla leniuszków właśnie :) Jeżeli jesteś aktywna, ćwiczysz to na pewno taka siłownia to będzie za mało :)

      Usuń
  3. rower to wspaniała sprawa ;) nie dość, że wpływa korzystnie na zdrowie, to jeszcze może tyle ciekawych rzeczy zobaczyć podczas takich wycieczek! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam rower i siłownie na zewnątrz :)

    OdpowiedzUsuń