środa, 18 września 2019

Batoniki musli

Z zamiarem zrobienia batoników musli nosiłam się już jakiś czas. Aż w końcu dopadła mnie wena, zrobiłam i przepadłam :) Okazało się, że są super smaczne, zdrowe, można je modyfikować wedle uznania i są bajecznie proste i szybkie do zrobienia! Ciekawi jesteście jak je zrobić? To zapraszam na przepis :)



 Domowe batoniki musli są pyszne i zdrowe. Robi się je w 5 minut ;)

Składniki:
- płatki owsiane ( około 2 szklanki )
- miód ( około 3 łyżki )
- siemie lniane
- nasiona słonecznika
- amarantus
- nasiona chia
- bakalie/orzechy/suszone owoce

Wystarczy wszystkie składniki wymieszać. Jeżeli są to orzechy czy suszone śliwki to warto je pokroić na mniejsze kawałki. Miodu dodajemy wedle smaku i tego, aby masa się dość ładnie kleiła. Wszystko wykładamy do foremki, uklepujemy i pieczemy około 15 minut w 180 stopniach. Gdy ostygną kroimy je w kawałki i zajadamy :) Można też polać je z wierzchu czekoladą.

Oczywiście najbardziej podstawowy składnik to płatki owsiane i miód. Płatki mogą być błyskawiczne lub górskie - jakie chcecie. Dodatki wedle uznania :) To jest moja propozycja, ale możecie dać żurawinę, suszone śliwki, wszelkiego rodzaju orzechy i nasiona. Co tylko Wam smakuje :) Polecam Wam kombinować i wybrać swoją ulubioną wersję smakową :)








Moim zdaniem wyglądają pięknie i super smakują :) Żałuję, że tak długo czekałam z ich zrobieniem, dlatego Wy nie czekajcie! :)

Dajcie znać czy podoba Wam się przepis, czy zrobicie je a może już je znacie? I jak smakują? :)

Czekam na Wasze komentarze ♥

Buziaki, Margaritess. :)


2 komentarze:

  1. Wyglądają smakowicie, sama noszę się z zamiarem zrobienia podobnych.
    Polecam Ci następnym razem wybierać płatki owsiane górskie, a nie błyskawiczne, ponieważ mają niższy indeks glikemiczny :)


    Zapraszam na nowy post, a w nim relacja z rajskiej wyspy! :-)
    Pozdrawiam Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń