piątek, 21 sierpnia 2020

Ruiny zamku w Olsztynie

Dziś chciałabym Wam pokazać kolejny zamek, a właściwie ruiny zamku, który zwiedziłam na jurze krakowsko-częstochowskiej. Zamek w Olsztynie mieści się na szlaku Orlich Gniazd,  w województwie śląskim, w powiecie częstochowskim. Znajduje się on w pięknym miejscu, gdyż poza ruinami można pospacerować na dużym dziedzińcu oraz pooglądać krajobraz z wieży widokowej. Wstęp na cały obiekt zamkowy kosztuje 7 zł. 

Do dziś z zamku zachowały się mury części mieszkalnej, wieże: cylindryczna i kwadratowa (Starościańska), fragmenty murów budynków gospodarczych, częściowo także piwnice oraz odkryte w czasie badań archeologicznych fundamenty kuźnicy i ślady dymarek. W latach 1992–1993 oraz 1995–1998 odbywał się tu międzynarodowy pokaz pirotechniki i laserów. Po zawaleniu się fragmentu muru zamkowego konserwator zabytków zakazał tego typu imprez. Ruiny zamku udostępnione są do zwiedzania. ( źródło: Wikipedia


Z jednej strony jest zamek a z drugiej rozpościera się przepiękny widok na Olsztyn oraz dalej na Częstochowę.


Ruiny zamku w Olsztynie są naprawdę okazałe i warte odwiedzenia. Jeżeli będziecie w pobliżu to zachęcam Was do małej wycieczki. Wakacje są idealnym czasem na to :)

Jak Wam podoba się ten zamek? Lubicie w ogóle zwiedzać zamki lub ruiny zamków?

Dajcie znać w komentarzach :)

Buziaki, Margaritess. :)

11 komentarzy:

  1. Byłem tam z 2 miesiące temu i podobały mi się widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłam tam nigdy. Trzeba przyznać ze robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miejsce, warte odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno :) Moim zdaniem warto odwiedzać takie ruiny :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię takie wycieczki i mimo, że do częstochowy aż tak daleko nie mam to jeszcze tam nie byłam ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne widoki :) Ja do Olsztyna mam daleko :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamki lubię, ruiny trochę mniej :) Widoki piękne ;)

    OdpowiedzUsuń