piątek, 8 lipca 2016

Co zobaczyć w Zakopanem

Zaczęły się wakacje a co za tym idzie rozpoczął się sezon wakacyjnych wyjazdów :) Macie już jakieś plany na wakacje? Ja wybieram się w moje ukochane góry - do Zakopanego. Ale Zakopane to nie tylko Tatry ( choć je uwielbiam! ), ale także inne atrakcje. Jeżeli nie jeździcie do Zakopanego dlatego, że nie chcecie lub nie możecie chodzić po górach, to dziś przedstawię Wam kilka ciekawych miejsc, które warto zobaczyć będąc w Zakopanem. Zachęcam Was oczywiście do wybrania się na szlaki, ale jeśli wybitnie nie lubicie chodzić po górach lub zdrowie Wam na to nie pozwala, albo wybieracie się na wakacje z dziećmi lub z osobami starszymi, to nadal możecie fajnie spędzić czas w miejscowościach górskich a konkretnie w Zakopanem :)
Krupówki
Żródło

Krupówki to główna ulica Zakopanego, która przez cały dzień tętni życiem. Jest to skupisko restauracji, barów, lokali, kawiarni, sklepów, różnych atrakcji oraz straganów z pamiątkami i oscypkami. Można je kochać lub nienawidzić. Wiem, że jest wielu przeciwników Krupówek - że hałas, gwar, tłum ludzi i ogólnie nic ciekawego. Ale mnie jakoś ciągnie do tego miejsca i mam do niego duży sentyment. Też nie lubię tych tłumów, głośnych rozmów, krzyków, ulicznych sprzedawców, ale z drugiej strony moim zdaniem Krupówki są bardzo urokliwe. No i nie da się ukryć, że to tam odgrywa się całe życie Zakopanego i to tam zawsze robimy zakupy czy jemy obiady. 
Równia Krupowa
 Źródło
Równia Krupowa to bardzo urokliwy park, który mieści się niedaleko Krupówek. Muszę przyznać, że byłam tam tylko raz i niewiele z tego pamiętam, dlatego na pewno tym razem przejdę się tym parkiem i będę delektować się pięknymi widokami, bo jak widzicie a zdjęciu, z tego parku rozpościera się przepiękny widok na Giewont. 
Kawiarnia Widokowa
Cafe Tygodnik Podhalański
   Źródło
Nigdy nie byłam w tej kawiarni, jakoś nie było na to czasu, ale tym razem musimy się tam wybrać. Jestem bardzo ciekawa co tam zobaczymy, ale jeżeli widoki będą tak imponujące jak na zdjęciach w Internecie to będę zachwycona :) Kawiarnia mieści się na ul. Kościuszki 3.
Dom do góry nogami 
Źródło
Dom do góry nogami to bardzo ciekawa atrakcja. Mieści się on prawie w samym centrum, bo na Alei 3-go Maja. Bilet wstępu kosztuje około 9 zł. Wygląda imponująco, w środku też jest ciekawie. Ja nie byłam w środku, widziałam jedynie na zdjęciach, ale zawsze miałam coś ciekawszego do zwiedzania. Jednak jeżeli nie wychodzicie w góry lub pogoda średnio dopisuje, warto zajrzeć do tego domku :) Ja pewnie kiedyś się skuszę i go zwiedzę. 
Gubałówka 

Nie mam na myśli samej góry, na którą się wjeżdża lub wchodzi ( choć tam też jest przepięknie ), ale chodzi mi o miejsce przy budynku, w którym kupuje się bilety i z którego odjeżdża kolejka. Jest to skupisko wielu atrakcji, szczególnie dla dzieci. Zjeżdżalnie, balony, lody, dmuchane zamki, kulki, stragany z pamiątkami i z jedzeniem. Jest tam gwarno i tłoczno, ale warto tam zajrzeć. Jeżeli wjeżdżacie na Gubałówkę, to nie unikniecie zahaczenia o to miejsce :)
Wille Zakopiańskie
Źródło
Wille Zakopiańskie charakteryzują się stylem zakopiańskim, który został wprowadzony przez Stanisława Witkiewicza w latach 90. XIX wieku.Więcej o tym stylu możecie poczytać TUTAJ. To przepiękne budowle, które można spotkać praktycznie na każdej ulicy. Nie do każdej można wejść - większość to domy użytkowe lub kwatery prywatne, jednak warto pospacerować ulicami Zakopanego i nacieszyć oko tym stylem. 
Kościoły
1. Kościół p.w. Miłosierdzia Bożego ul. Chramcówki 15
2. Kościół Świętej Rodziny ul. Krupówki 1a
3. Parafia Tatrzańska Świętego Krzyża w Zakopanem ul. Chałubińskiego 30
4. Kaplica na Jaszczurówce ul. Oswalda Balzera 31 
5. Kościół Matki Boskiej Częstochowskiej ul. Krupówki 1

Niezależnie od Waszej wiary, warto odwiedzić te Kościoły, chociażby dlatego, że są po prostu piękne z zewnątrz, nie musicie do nich wchodzić, jeśli nie chcecie, ale zobaczyć można. Ja byłam nie we wszystkich, ale może jeszcze uda mi się któryś odwiedzić, ale przechodziłam obok każdego i robią wrażenie :) Najbliższy mojemu sercu jest ten drewniany Kościółek pod wezwaniem M.B Częstochowskiej, który jest najstarszym Kościołem w Zakopanem a obok niego znajduje się urokliwy cmentarz, ale o tym za chwilę. 
Cmentarz na Pęksowym Brzysku
Możecie się zdziwić, że polecam Wam odwiedzenie cmentarza, ale to nie taki zwykły cmentarz i wstęp do niego ma każdy. Jest to cmentarz, na którym są pochowani ludzie, którzy w jakiś sposób zasłużyli się dla Zakopanego i całego Podhala. Swoje groby na cmentarzu mają ludzie, którzy tworzyli rzeczywistość miasta i jego legendę. Leżą tutaj min. Tytus Chałubiński, Stanisław Witkiewicz, Kornel Makuszyński, Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Sabała, Bronisław Czech oraz jest to miejsce pamięci przewodników tatrzańskich, ratowników górskich, sportowców i tych, którzy wpisali się na stałe w historię tego miasta.

Mam nadzieję, że trochę przybliżyłam Wam Zakopane i że zrozumiałyście, że Zakopane to nie tylko Tatry ani zgiełk Krupówek, ale również wiele ciekawych miejsc do zobaczenia i odwiedzenia. Mnie to miejsce bardzo przypadło do gustu, jeździmy tam co roku i choć mamy ochotę odwiedzić inne góry, to jednak zawsze Podhale przywołuje nasze serca :)
To nie wszystkie atrakcje, które możecie spotkać w Zakopanem, może zrobię część drugą tego wpisu?

Dowiedziałyście się czegoś ciekawego? Byłyście kiedyś w Zakopanem albo macie zamiar tam jechać? Czekam na Wasze komentarze i opinie ♥

Buziaki, Margaritess. :)

12 komentarzy:

  1. Byłam w Zakopanem kilka razy, ale nie widziałam kilku miejsc o których piszesz. Przegapiłam na przykład Równie Krupową, a widzę, że widok jest genialny. Nie widziałam też tego odwróconego domku, ani nie byłam w kawiarni widokowej. Widocznie muszę to nadrobić :) Zakopane jest równie piekne zimą. Ostatnio byłam właśnie początkiem stycznia, gdzie miasto było jeszcze przystrojone świątecznymi dekoracjami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimą byłam raz, w tamtym roku w lutym i miasto wygląda przepięknie, gdy jest przystrojone dekoracjami świątecznymi ;)

      Usuń
  2. Byłam raz w Zakopanem, ale niestety nie udało mi się zwiedzić zbyt wiele. Oczywiście byłam jednak na Krupówkach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nigdy nie byłam, ale kiedyś na pewno odwiedze Zakopane :) nie znałam miejsc, które warto odwiedzić, a więc cieszę się że przybliżyłaś mi ten zakątek Polski :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ogromne marzenie, aby tam pojechać <3 nigdy jakoś nie miałam okazji :(

    OdpowiedzUsuń
  5. zazdroszczę Ci tego wyjazdu, dawno nie byłam w tym pięknym miejscu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mam nadzieję,że kiedyś wybiorę się do Zakopanego,ale latem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam kiedyś w Zakopanym, ale dawno temu. Mam ochotę znowu go odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż mam ochotę znów wybrać się w to miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  9. Marzę o tym, aby pojechać o Zakopanego. Odpuszczę jednak na pewno domek do góry nogami, bowiem byłam w podobnym już 3 razy i nic specjalnego, a drogie to niestety..

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za ten wpis :) akurat planuję wyjazd do Zakopanego z chłopakiem i szukałam inspiracji

    OdpowiedzUsuń