piątek, 14 lutego 2020

Ciasto drożdżowe nocne

Wiecie, że lubię piec oraz gotować i daje mi to dużo radości. Cały czas uczę się czegoś nowego i testuję kolejne dania i wypieki. Zawsze wydawało mi się, że ciasto drożdżowe jest bardzo pracochłonne i pamiętam z dzieciństwa jak długo moja babcia męczyła się z jego wyrabianiem i wyrastaniem. Jednak kiedy trafiłam na przepis na ciasto drożdżowe nocne, które praktycznie robi się samo to przepadłam i piekę je bardzo często :) Wszystkim ogromnie smakuje i trafia w każdy gust.

Ciasto drożdżowe nocne:

100 g drożdży świeżych
1 szklanka cukru
4 łyżeczki cukru waniliowego
5 jajek
1 szklanka oleju
1 szklanka mleka
4,5 szklanki mąki
szczypta soli
opcjonalnie: rodzynki, żurawina, orzechy, owoce

KRUSZONKA:
1/4 kostki masła
1/3 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki

Wszystkie składniki należy wsypać do miski dokładnie w takiej kolejności, jaka jest podana w przepisie. Nie mieszać. Przykryć ściereczką i odstawić w chłodne miejsce na całą noc ( ewentualnie kilka godzin ). Następnego dnia wszystko zmiksować. Na tym etapie można dodać rodzynki, żurawinę lub pokrojone orzechy. Przelać ciasto na blachę. Wyłożyć na nie owoce ( śliwki, truskawki, wiśnie ). Na wierzch posypać kruszonką. Piec w 180 stopniach Celsjusza około 40-50 minut, to zależy od piekarnika. Musicie sprawdzać :) Na wierzch można posypać cukrem pudrem.

Ciasto pięknie wyrasta i jest przepyszne. Jest bardzo proste i szybkie do zrobienia. Nie wymaga wyrabiania ani czekania aż wyrośnie. Można je modyfikować dodając różne dodatki, co sprawi, że ciasto za każdym razem będzie nieco inne. Musicie koniecznie spróbować je zrobić.

Znacie ciasto drożdżowe nocne? Macie ochotę je zrobić? Skorzystacie z tego przepisu?

Czekam na Wasze opinie ♥

Buziaki, Margaritess. :)

17 komentarzy:

  1. Pierwszy raz się spotykam z takim przepisem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis jak chcemy mieć z rana pyszne drożdżowe ciasto :) uwielbiam zapach w domu przy pieczeniu ciasta drożdżowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już o takim cieście, ale nigdy nie piekłam i nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To nie musi Ci wyrosnąć 😊 Mieszasz, wstawiasz do piekarnika i samo się robi 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. fanką ciasta drożdżowego to ja nie jestem ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam jeszcze o takiej metodzie wyrabiania ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz spróbować :) Zobaczysz jakie to szybkie :)

      Usuń
  7. Moja rodzina bardzo lubi ciasto drożdżowe z kruszonki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń