wtorek, 18 lutego 2020

Dodatki do kawy

Ponad 80% Polaków pije kawę codziennie. Ponad 50% z nich pije kawę kilka razy dziennie. Pijemy przeróżną kawę - począwszy od kawy świeżo mielonej, kawy sypanej, poprzez rozpuszczalną i zbożową aż do wszelkiego rodzaju gotowych, smakowych mieszanek kaw, np. 3 w 1 lub sproszkowane cappuccino. Często pijemy kawę nie ze względu na jej właściwości pobudzające, ale dla samego smaku, przyjemności oraz oczywiście w celach towarzyskich. No ale przyznacie sami, czasem ta zwykła kawa może się po prostu znudzić :) Co zrobić, aby kawa nie była nudna i nie była zawsze taka sama? Oto kilka moich rad :))

Oczywiście najprostszym sposobem na urozmaicenie kawy jest picie jej ze spienionym mlekiem, czyli latte :) Ja na co dzień piję kawę z mlekiem, ale gdy mi się znudzi to robię sobie latte :) No ale przejdźmy do dodatków do kawy - oczywiście mini pianki marshmallow :) Odkryłam je niedawno, ale przyznaję, że naprawdę urozmaicają kawkę. Oprócz tego, że świetnie wyglądają, nadają słodyczy kawie no i nie trzeba już do niej żadnego ciasteczka :)) Ale nie przesadźcie z ilością, bo pianki są bardzo słodkie :)
Kolejnym świetnym dodatkiem, który odkryłam tej zimy są przyprawy do kawy. Znalazłam je w Biedronce i najbardziej zasmakowała mi Chai Latte oraz Choco, której nie ma na zdjęciu. Są pyszne i nadają fajnego smaku kawie. Wiem, że teraz jest je ciężko znaleźć w mniejszych sklepach, ale można takie przyprawy zrobić samemu :) Wystarczy wymieszać cynamon lub imbir z cukrem i mamy przyprawę gotową :) Bardzo je Wam polecam. 
Następnym dodatkiem jest posypka do kawy. Ja akurat mam czekoladową i posypuję sobie nią wierzch kawy, ale można jej użyć podobnie jak przypraw do kawy. Widziałam różne wersję tych posypek, ale możemy je sobie przygotować sami. Kawę możemy posypać cynamonem, kakaem, startą czekoladą, wiórkami kokosowymi lub cukrem trzcinowym.
Niedawno dostałam w prezencie syrop do kawy karmelowy i przepadłam :) Jest dostępny w Biedronce i również są różne wersję smakowe, ale innych nie próbowałam. Karmelowy jest pyszny i super zmienia smak kawy. Jest słodki, ale to syrop, więc trzeba użyć mniej cukru jeśli słodzicie. Świetny dodatek!
To już wszystkie dodatki, które aktualnie używam, aby urozmaicić sobie kawę. Myślę, że to fajne sposoby, aby z picia kawy zrobić sobie mały relaks z kawą :) Kawa nie musi być nudna i może dostarczyć przyjemności.

A Wy używacie jakiś dodatków do kawy? Może coś mi polecicie? A może jesteście zwolennikami zwykłej czarnej kawy?

Czekam na Wasze komentarze♥

Buziaki, Margaritess. :)

14 komentarzy:

  1. Ja najczęściej piję latte i kawę z mlekiem. Z dodatków używam od czasu do czasu przypraw. Pianek nienawidzę [ uraz z dzieciństwa ] a i za syropami nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pianki poznałam dopiero w dorosłym życiu ;))

      Usuń
  2. muszę wypróbować te przyprawy do kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie kawa tylko czarna z mlekiem bez dodatków i bez cukru. Kiedyś próbowałam z syropem karmelowym i było nawet dobre, ale to nie to samo. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Z racji tego że pije tylko jedną kawę dziennie ,rano ,jestem miłośniczką tradycyjnej czarnej 😉
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  5. ja raczej takich dodatków nie używam. Jedynie cynamon którym posypuję cappuccino ;) pianki lubię, ale jakoś nie potrafię się do nich przekonać w kawie czy kakałku ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie podstawą jest mleko ;) Opcjonalnym dodatkiem ksylitol, cukier...

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, to bardzo fajny gadżet 😉

    OdpowiedzUsuń
  8. Osobiście nie piję kawy, aczkolwiek gdybym była jej fanką to z pewnością urozmaiciłabym jej podanie :)
    Dobrze, że smakosze mają możliwość wzbogacenia swojego napoju.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. pianek nie lubie ale reszta tak

    OdpowiedzUsuń
  10. Mleka do kawy nie używam, ale z piankami jeszcze nie piłam😛

    OdpowiedzUsuń