czwartek, 30 kwietnia 2020

Szyszki

Dziś zapraszam Was na przepis, który może wykorzystacie na zbliżającą się majówkę :) Szyszki z ryżu preparowanego znam od dzieciństwa, to był chyba pierwszy deser, który sama zrobiłam. Są bardzo proste, szybkie, słodkie i wciągające :)


Przepis:

40 dag krówek mlecznych, kruchych
60g ryżu preparowanego
100g masła

W garnku rozpuścić masło i krówki. Często mieszać, aby się nie przypaliło. Zamiast cukierków krówek można użyć gotowej masy krówkowej/kajmakowej z puszki. Do masy dodać ryż preparowany, wymieszać i formować kulki/szyszki. Odstawić do zastygnięcia. Szyszki z wierzchu są twardsze a w środku mięciutkie.
Jak widzicie, szyszki są bardzo proste do wykonania a są smaczne i zaspokajają ochotę na coś słodkiego. Na pewno dobrze się sprawdzą na zbliżający się długi weekend :) Domyślam się, że część z Was zna ten przepis. Ja do tych szyszek wróciłam po latach, więc może i Wam się o nich przypomni :) A jeżeli jeszcze nigdy ich nie robiłyście i nie jadłyście, to może się skusicie :)

Dajcie znać czy znacie te szyszki czy dopiero spróbujecie :)

Pozdrawiam i życzę udanej majówki :)

Buziaki, Margaritess. :)

12 komentarzy:

  1. lubię takie szybkie przekąski, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie :) Twoje chłopaki na pewno się ucieszą :D

      Usuń
  2. Ja nigdy nie byłam fanka tych szyszek ale ye krówki za to chętnie bym wyjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. krówki lubię, ale ten "deserek" nie do końca mi smakuje ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym je zjadła. Uwielbiam takie słodkości

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż mam ochotę je zjeść, chyba będzie trzeba zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam! Prosty, szybki przepis i bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Całe wieki ich nie jadłam. Zawsze kupowałam szyszki w szkolnym sklepiku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach smak dzieciństwa :) Takich domowych jeszcze nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń