środa, 11 grudnia 2019

Ciasto marchewkowe

Bardzo lubię gotować i piec ciasta a ostatnio mocno się w tym spełniam i robię dużo nowości. Tym sposobem w moje ręce wpadł przepis na pyszne ciasto marchewkowe. Słyszałam o tym cieście już dawno, ale jakoś nigdy mnie nie przekonywało, aż do momentu, gdy je spróbowałam i pokochałam :)


Przepisów na ciasto marchewkowe znajdziecie bardzo dużo. Są jego różne wersje, ale ja dla siebie wybrałam taką, która bardzo przypomina murzynka. Ale nie to jest murzynek, oj nie :) Dodatkowo do tego ciasta możecie wykorzystać resztki marchewki, która została Wam po wyciskaniu soku. Od jakiegoś czasu mam wyciskarkę i często robię soki. Jednak trochę szkoda mi było tych resztek, które muszę wyrzucać, więc wytłoczyny z marchewek wykorzystałam do ciasta i wyszło super :) Kiedyś spróbuję dodać resztki również z jabłka, zobaczymy co z tego będzie :)
Przepis na ciasto marchewkowe:

4 jajka
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka cynamonu
1 łyżka sody oczyszczonej
1 szklanka oleju
2 szklanki startej marchewki ( albo wytłocznyn po soku )
garść orzechów, bakalii

Wszystkie składniki razem miksujemy, marchewkę i orzechy dodajemy na końcu. Pieczemy w 180 stopniach Celsjusza około 40 minut. Można udekorować polewą czekoladową, cukrem pudrem, lukrem lub zostawić bez niczego :)

Ciasto jest przepyszne. Niezbyt słodkie, pulchne i mięciutkie. Idealne do kawki albo nawet na drugie śniadanie. Jest proste i szybkie do zrobienia. Bardzo Wam je polecam, musicie spróbować :)

Zrobicie ciasto marchewkowe? A może już je robiłyście?

Czekam na Wasze komentarze♥

Buziaki, Margaritess. :)

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam, mimo, że jest marchewka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś robiłam, ale najczęściej robię ciasto bananowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubie to ciasto, tylko marchewki nie chce mi się trzeć na tarce.Marzy mi się taki robot kuchenny do ucierania.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię ciasto marchewkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ładnie wygląda! Kiedyś nie lubiłam ciasta marchewkowego, a teraz bardzo je lubię! Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń